2010-12-06

Reisikirjad Aadeni lahelt

Reisikirjad Saksa Fregatt Hamburgilt

2.    Osa

19. novembri hommikuse seisuga seilasime Punasel merel. Seljataha jäi värskelt läbitud Suessi kanal. See oli nagu üks suur silmapiirini ulatuv laevade kolonn keset kõrbe, kitsas kraav , kallastel vaheldumisi kirevate asulatega. Turuplatsidel käis äri, lapsed jooksid laevadega kaasa.

Maismaa kadus iga tunniga üha kaugemale silmapiiri taha. Läbida oli vaja sadu meremiile. Vasakule horisondi taha jäi Saudi Araabia, paremale Egiptus. Hoolimata sellest, et meid ümbritsevad ainult sõbralikud riigid, on paljud tsiviilalused juba siin kasutusele võtnud enesekaitse turvameetmed. Madalamad parda osad on ümbritsetud lõiketraadi, elektritara või tugevate veekahuritega.

Võrreldes meie tulevase operatsioonialaga on ohu- aste Punasel merel madal. See annab meie meeskonnale ideaalse võimaluse läbi mängida erinevaid olukordi. Harjutame kiirpaadi rünnakute tõrjet, pardumismeeskonna toetamist pardarelvastusest, õpime saksakeelseid käsklusi ja drillime relvade käsitlemist. Laeva komandör on meie oskustest pehmelt öeldes üllatunud. Loodetavasti saame neid peagi hakata reaalselt kasutama.

Aadeni lahe kitsust läbides olime jõudnud operatsioonialale. Õppehäireid enam ei korraldata. Töötame kolme vahetusega vahiteenistuses, olles esimestena valmis vastu võtma ootamatuid ohte, nii öösel kui päeval.

Esmaspäeva hommikul hakkas paistma maismaa, läheneme endisele prantsuse koloniaalalale nimega Djibouti. Sildusime edukalt Jaapani sõjalevade läheduses, võttes kõrvalpoordi äsja missiooni lõpetanud Saksamaa mereväe aluse FGS Kölni. Lennutekil peeti pidulik tseremoonia. Mõlemad helikopterid lükati angaaridesse varju. Meeskond rivistus üles, kõnepulti mehitasid aegamisi missiooni ATALANTA eest vastutavad isikud, termomeeter näitas 42,5 kraadi. Laevakaitsemeeskonda tervitati eraldi kõnega, mis oli inglise keeles. Rõhutati meie koostöö vajalikust ja sooviti igati professionaalset pardal viibimist. Multirahvuslik meeskond saksa sõjalaeval on esmakordne mõlemale riigile. Kahtlemata on tegu ajaloolise momendiga Eesti Mereväes. Tseremoonia lõpetuseks eemaldati kahe sõjalaeva vahelt trapp, FGS Köln päästis otsad lahti. Sadam pandi kajama saksa šlaagritest, aluse tuletõrjevoolikute abil peeti rõõmuhõisete saatel maha muljetavaldav veesõda. FGS Köln kadus silmapiiri taha hirmutavalt kiiresti. Pole ime miks - mehed sõidavad koju. Seda tähtsat sündmust tuli tunnistama Saksa televisioon. Meilgi ajakirjanike vastu midagi polnud. Tutvustasime oma varustust ja vastasime küsimustelaviinile nii kuidas jõudsime. Ootamatult oli silmapiiri taha kadunud FGS Kölni üks kahest lahingkopterist meile ligi hiilinud, esitades laeva meeskonnale korraliku vigurlennu show.

Järgmisel päeval, 25 novembril, tegime fregatt Hamburgi mereklaariks. Kurss võeti International Recommended Traffic Corridori suunas. Juba poolel teel hakkasid hiiglaslikud kaubalaevad trügima meie väikese
fregati külje alla küllap leiavad siit turvatunnet. Nüüd hakkab meie tõeline töö, oleme operatsiooni täisväärtuslikud liikmed.

Järgneb…

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar